söndag 20 november 2011

Tattar dag i tattarstad

Hej!
Igår blev de Örebro och jag fick mig lite julklappar (bla. asum örhängen<3). Lyckade till o med köpa ännu en julklapp så nu har jag julklappar till två pers iaf.

Uh efter att ha varit uppe till 4 inatt (snackade med magnusen ^^'<3) och sen upp kl nio i morse känner man sig rätt seg. Reklamen skulle ut eftersom att jag va till Örebro på lördagen. Hela Odebalten va helt tattig, brevlådor slängda överallt och omkullvälta soptunnor (N) Kom även en tjej och en kille mot mig och frågade om jag visste vilka som ägde en mörk katt med bara en liten stump till svans. Men nej det gjorde jag inte. Dom berättade att dom nyss hittat katten i källaren och att den var jätte sleten, hade näringsbrist och helt mager, typ inget kvar av den.
Sen drog jag hem och hämtade mer reklam och tog då med mig lite kattmat hemifrån men när jag kommer till lägenheterna så kommer det en annan tjej gråtandes ut ur källare och bär på katten som jamade för fullt. Sen kom den andra tjejen och kille jag pratade med tidigare och det va ju då ägaren som hade kommit ut där gråtandes och katten hade tydligen varit borta i två månader. Sen sa hon att dom kommer nog tyvärr behöva avliva den :(

Oh känns som om klockan är typ 6 eller nått men skönt att den bara är tre. Väntar just nu på maten (fiskpinnar) och sen ska jag väl försöka plugga och städa lite.

Bye!

2 kommentarer:

  1. Bild på hörhängena tack! :)

    Stackars katt :( Men det känns lite extremt att avliva den, en vetrinär kan säker hjälpa den. Du kan nog inte ge den kattmat, det klarar den nog inte av efter så lång svält :/

    SvaraRadera
  2. Mamma köpte några som julklapp så det har hon tagit med sig hem för att slå in...

    Ja :( Tycker också det va lite väl o ta i men den kanske klara sig till slut, får väl se. Ne I know den fick aldrig nått.

    SvaraRadera