måndag 20 augusti 2012

Sala Silvergruva

Heello! Japp jag lovade ju lite smått att jag skulle lägga ut lite bilder och ta lite saker lite mer i detalj. Här har vi två bilder som visar en liten glasflaska med silver i samt ett gulligt hjärta i glas. På vägen upp till Linda så åkte vi förbi Sala silvergruva där vi åkte ner på en guide-tur ner 155m under marknivå och shit va kallt det var där nere. Varannan person fick en ficklampa haha och då Magnus såklart så det gällde att hålla sig intill honom för att se något. Men det gick allt bra. Lite då och då så stannade vi till i "värme-salar" för att värma oss eftersom att det var så kallt där nere. Hissen ner va sjukt läskig, den verkade riktigt gammal och det var till och med en gubbe som ballade ur och inte ville med alls. Våran guide berättade en massa där nere och det fanns så otroligt mycket man skulle velat haft bättre foton men eftersom att det var så otroligt mörkt så hade jag behövt stativ där nere. Jätte snygga hjälmar hade vi också ifall det skulle ramla ner nån sten eller så. Våran grupp var runt 20 pers och det va en liten flicka på kanske 4 år som gick med en ficklampa och sa till sin pappa "om jag lysser på dina fötter hela tien så vet jag att det är du" och så gick hon lite snett bakom sin pappa och jag och magnus gick bakom dom men så går hon plötsligt in i en bergsvägg! Stackars liten som har tittade på hennes pappas fötter och glömmer vart hon själv gick. Tur att hon hade hjälm på sig! Efter att sen ha händer som isbitar drog vi oss uppåt efter 1,5 timmar där nere, det va lite lustigt att det var hur varmt och soligt som helst där ute när vi kommit upp på vanlig marknivå igen x) Det fanns då en liten shop där också där jag köpte mig en liten flaska silver som ett minne och söta magnusen kunde inte låta bli att köpa ett hjärta åt mig ^^





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar