onsdag 24 april 2013

CV-skrivande är inte lätt

Sitter här och jobbar på mitt CV som verkligen inte är lätt. Har även skrivit en lista på jobb som jag är villig till att söka till och även lagt in länkar till dom allra flesta så det är lätt att vara klicka på länken och skicka in CV sen när det är klart. Tänker också åka runt lite på måndag när Magnus är i skolan och visa upp mig lite tänkte jag.
Sa till pappa att jag verkligen hoppas att jag får jobb och är lite orolig men fick inte direkt nått kul svar tillbaka "Du ska va glad om du får sommarjobb"...jaha så lät det inte härom dagen så han sa att det säkert inte skulle vara några problem för mig att få jobb sen.
Men jag ser väl det inte som världens ände, det borde väl gå bra. Jag är trots allt väldigt bred i mitt sökande. Inte bara en butik och inte heller bara en stad. Kommer ju söka i Lund, Burlöv, Malmö och Hyllie iaf. Hoppas verkligen på det bästa.

2 kommentarer:

  1. Det är såklart inte lätt som nyutexaminerad 18-åring, men som du säger så har du ju trots allt betydligt bredare marknad än bara lilla kristinehamn och du är villig att pröva många yrken till skillnad från pappa som bara vill ha en viss typ av jobb. Så jag tror nog inte att det blir några problem :) det kan ta lite tid, men förr eller senare så klickar det :) I värsta fall kan du ju dela ut tidningar om nätterna :) Bra betalt med OB och ganska trevligt faktiskt :) Det var mitt först jobb när jag flyttade hemifrån :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack lite positiva meningar! Nu känns det lite bättre! Ja nått måste ju finnas, och som du säger, tidningar liksom :)Det är ju alltid bättre än inget och det är ju bra o få någon form av inkomst och ha nått o göra medans man söker jobb.

      Radera