lördag 4 maj 2013

Syster räddar dagen!

Efter att ha pratat med syster kändes allt mycket bättre. Inte för att saker löste sig utan för att hon förstår. Det är så underbart med någon som förstår vad man pratar om och förstår hur man tycker, tänker och känner. 
Tack 
Grejade lite med hönsnät förut som jag satt o knippsa så att jag fick bra bitar som vi sen lägger över krokusarna så dom förhoppningsvis överlever besöket av rådjuren. Ganska skönt o bara  sitta ute och köra på sin form av terapi under tystnad för att sedan dunka lite musik inne sen.
Sen börjades det dock med läxor så sitter nu med ett dunkande huvud och försöker göra mitt bästa på fördjupningsarbetet i historian som ska vara klart om 11 dagar. Tjoho! Not. Ne men det är intressant det jag skriver om (Mariebergs sinnessjukhus) men när saker och ting ska vara klart på en viss tid blir det ju lite stressande :/ Men är iaf uppe i 10 sidor, blir väl någon mer och sen får det vara klart.


2 kommentarer:

  1. Hoppas du hade någon nytta av materialet du fick av mig :) Jag gjorde tyvärr min redovisning om marieberg muntligt, så jag har det ju inte kvar rent fysisk :/ Men ett tips: det finns ett trevligt bildarkiv ute på marieberg. Där tillbringade jag en hel dag med att gräva bland gamla bilder och sätta ihop mitt arbete :) verkligen trevligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå verkligen till hjälp :) (y) Ja fast det har flyttat till stan nu, precis bredvid torget och har väl funderat lite på att gå dit :)

      Radera