söndag 8 april 2012

Klippan Cup - funktionär och fotograf!

Som ni kanske märkt så är jag nere hos Magnus igen eftersom att jag är lite frånvarnade här :) Ner på torsdag till Ängelholm och där blev jag hämtad av han mamma. Hon körde mig direkt ut till banan i klippan för att släppa av mig där eftersom att Magnus va där och träna inför lördagens tävling. Blev lite fotografering, både kort på han och hans lillebror. Magnus kör Rotax och hans lillebror i samma klass som mig, Yamaha.
Fredag blev rätt chill och för att stå lite på manges sida så gick jag med på att dra på hockey med honom och ja Rögle förlora (spelar inte mig någon roll) men alla va överlyckliga ändå och publiken stormade ut på isen efter matchen och gjorde isdansen bara för att dom i matchen innan hade gått upp till elitserien x) Men jag fick se Lindab arena iaf och det va nice, mindre än löfbergslila men vist hade den väl sin charm x)


Lördag blev det tävling för magnus och mja hans kart krånglade en del men han fick att nöja sig med en 14/30 ändå :) Kallt som fasen var det då också btw! Vi gick upp vid 6 på morgonen och då snöade det och när magnus sen körde så blev det is på visiret och frontkåpan var ju blankis men som tur va så höll sig ju banan isfri.

Good job honey!


Idag var det dags för brorsan Henrik och köra och han startade som nummer 13 om jag inte mins fel i finalen tack vare att han hade åkt av i heatet innan men från 13 körde han upp sig till 7:a/15 :) 

Jag och magnus stod som funktionärer idag och yeah vilken power man hade! Jag fick ha hand om kontrollen till flaggstolpen...fett hightec, de skulle vi ha på banan hemma med tycker jag! :D Samt att man hade kul och allt gött folk som jobbade i sekritariatet, depån mm. Flera gånger som jag höll på o dö, där gick man runt med headsetet och de höll på o babbla som fan när dom fick chansen, haha! x)

2 kommentarer: