fredag 8 mars 2013

Livet e att kämpigt ibland

Usch det är så sjukt mycket nu och det kombinerat med att jag verkligen inte har lust funkar inte alls. Jag vill inte plugga och då vill jag inte. Jag kom hem idag och gjorde verkligen ingenting, spelade piano en sväng och sen småstädade jag lite i rummet och lyssnade på musik. Måste verkligen plugga men det kommer fan inte o gå så ofokuserad som jag är.
Det är massa läxor o plugg och så det det där med student, bal och pappas födelsedag. Plugget vill sig inte, studenten och balen kostar och ska planeras och angående pappas födelsedag har jag och mamma helt olika tankar om.

Bläää rädda mig.

Sen så vet jag inte vad som händer mellan Magnus och mig. Jag är bara ledsen hela hela tiden. Distans är verkligen inget jag rekommenderar. Jag har upptäckt att jag är väldigt beroende av att veta vad och när saker händer annars fuckar sig allt. Jag vill veta saker i tid, inte en timma innan. Magnus gör alltid saker när han känner för det. Han bestämmer saker en minut innan han gör det. Det var som när jag var hos honom så visste han inte om Jacob skulle hänga med hem eller inte och jag blev helt knäpp och smsade honom hela tiden och tjatade att han måste ta reda på det. Även om det egentligen inte är en sån big deal. Jag måste liksom planer. Om han kommer så måste jag städa och göra det och det men om han inte kommer så gör jag det och det istället. Vi delar mycket jag och Magnus men detta delar vi absolut inte. Jag vet inte om det är för fel på mig, men det förstör iaf väldigt mycket för oss.
Jag har heller inte fått svar på när vi går går ut på studenten...det gör mig typ helt flipp. Jag vill veta. Helt sjukt, jag har inte fattat att jag är så, en som måste veta och planerar men det är jag verkligen.


MEN snart tar jag student och sen kommer jag förhoppningsvis få jobba lite och få ihop pengar, kanske köpa en säng och flytta ner till Lund och skaffa ett jobb och ett liv där. Jag ser verkligen en ljus framtid, det gör jag!

2 kommentarer:

  1. Åh, jag var precis likadan i din ålder! Måste planera ALLT! Fick alltid jätteont i magen och ångest om saker inte gick som planerat. Fast jag tror det ordnade sig med åldern? Eller man blev liksom tvungen att bita ihop när man jobbar som timextra och de ringer när de känner för det, det går inte att förbereda sig eller planera :/ Fast jag får väl erkänna att min mage inte mår särskilt bra av att inte veta hur det blir med student och fördelsedagskallas heller, det gnager likförbannat, fast det inte ens är min sak att lösa. Vi är nog kontrollfreaks kanske ... -.-'

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh :( Ne asså jag vill inte behöva bry mig om vissa saker men gör det typ ändå, vissa saker behöver jag inte ens veta om man tänker efter. Gaah jag hoppas det försvinner med åldern här med då! >< Annars hamnar jag väl på dårhus.

      Radera