tisdag 12 mars 2013

Redovisning i samhäll

Oh herregud, idag hade vi redovisning i samhäll! så hemskt!
Satt på bussen med amanda och diskuterade denna dag som jag inte direkt längtat efter. Klassen var indelad i fyra grupper och våran grupp skulle prata om sexuella läggningar och jag hade då hand om transsexuella och transvestiter och transpersoner.
Vi pratade om att vi var grupp 1 och att vi säkert skulle få börja bara för det. Men vi såg det kanske till en fördel då vi hade en floristgrupp som var nummer 2 och vi visste att dom skulle brilliera så skulle man vara efter som så skulle man känna sig värdelös.
Men precis innan fick jag världen ångest och jag ville verkligen inte, skulle lätt kunna gå där ifrån och bara struntat i det men så hade ju Marcus våran lärare sagt att om vi inte skulle göra denna redovisning så skulle vi få en ännu jobbigare uppgift och det skulle inte förvåna mig.
Så magen började göra så otroligt ont och jag började typ gör svettas och sen när man väl stod i centrum blir man helt röd i ansiktet och pratar i 120. Gillar verkligen inte muntliga redovisningar inför hela klassen (eller till och med två klasser). Men jag pratade med Marcus efteråt och det va okej och han sa att det gick bra för oss och ingen av oss i våran grupp kommer att få göra nån form av komplettering. Schoohoo då va den dagen över! Eller? Nu ska man börja plugga historia och religion, yay.

7 kommentarer:

  1. Usch, hatar oxå att stå inför folk och prata! Var nära på att svimma en gång på en redovisning i gymnasiet för att jag var så nervös ><
    Men vad skönt att det gick bra iaf! :) Och nu har du en sak mindre att tänka på innan studenten! Som till och med jag längtar till så att man får träffa dig!! :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh nej fy :( Ja dom är verkligen inte populära som där redovisningarna! D:

      Du. är. så. smart. !!!! Ah jag ska fasen ta o tänka på det varje gång jag gör färdigt nått! *En mindre sak o tänka på....INNAN STUDENTEN!* och *Yes go go go Johanna* tänker jag precis där efter! :D
      Aww ^^ Ja! :D:D

      Radera
    2. Haha, du vet - ibland är jag smart : D
      Vet att det var så jag klarade mig med mina högar av saker att göra innan studenten x) Och det hjälpte så otroligt mycket, så minns min sista dag jag var i skolan för att göra min sista redovisning och lämna in min sista rapport. Sedan behövde jag inte komma nå mer till skolan : D Både rapporten och redovisningen blev mvg XD Och jag tror den redovisningen var den enda jag faktiskt tyckte var rolig, bara för att det var så människor jag pratade för och att det var ett intressant ämne :3
      Men tänk, det är inte länge kvar till studenten och där med inte lång tid kvar tills vi ses : D

      Radera
    3. Oh men se va bäst du e! Mvg! :D
      och det där med kul har jag förståt nu, första gången i mitt liv jag får en skoluppgift som e kul! OO (förutom fotoupgifterna) Jag tycker fasen det är intressant och det gör det hela så mycket lättare :D

      Radera
    4. Haha, det är ju typ när man ser slutet som man börjar hitta saker man faktiskt finner intressant och roligt. Det får en att fundera över varför man inte hittat sådana saker tidigare x)

      Radera
    5. För att man inte fått chansen ;) Tidigare har vi inte haft så fria arbeten som nu x)

      Radera
    6. Så sant, eller så har man verkligen börjat förvandlas till en nörd o.o XD

      Radera