fredag 14 september 2012

Dagens fredag!

Ja jo...har varit hemma idag men fick ju bra nyheter. Jag blev en av dom som blev uttagna till Spanien! De som ville med fick ju skriva en "application" (skrivs på engelska) och jag kommer ihåg när detta gjordes förra året fast det handlade om en resa till Prag. Då blev jag också en av få som fick följa med men jag tackade nej till det. Nu kom chansen igen och det vore skit coolt och åka till Spanien ju så drog till med en "application" som var en sida lång och redan dagen efter jag skickade in det så fick jag mail tillbaka att jag blivit uttagen. Hahaha shit så snabbt, vilken chock!
Nej men det va kul och jag satsar på det :) Ska fota massor!

Idag kom också min faster Ingela och hennes man. Gör trevliga och skulle verkligen vilja hälsa på dom nere i Skåne när jag ändå är där ibland :) Dom bodde tydligen 4 mil från Helsingborg och inte i Klippan som pappa sagt -.- Suck han han kan inget om dom, han vet inte han systers efternamn...hon har fasen varit gift i typ 22 år!

Ja man annars känner jag mig jäkligt glad...men det brukar jag göra efter lediga dagar..man e inte lika trött så man bryter ihop. Jag har gått två promenader, köpt paket, slagit in massa paket, fick en resa,  fortsatt med mitt lilla projekt i hemmet med att slipa vägg hittills, träffat faster osv. Helt ok bra dag:) Men man har irriterande saker i bakhuvudet också som bröllopet och att man inte pratat med Magnus på länge men aja. Får se framåt. Inte lätt o blunda, man påminns hela tiden på nått sätt.

I morgon är jag faktiskt ledig...en ledig lördag...inte riktigt van vid det. Vad fasen ska man göra?

2 kommentarer:

  1. Gud så roligt! Är det som en "fotoresa" eller vad är syftet med denna lilla väl utvala grupp?

    Jaha, så ingela bor inte alls i klippan, där ser man, det har jag också alltid trott -.-' Kul att du gillar henna så mycket, jag minns henne inte om jag ska vara ärlig. Träffade henne senast när pappa fyllde trettio tror jag och det var ju snudd på 20 år sedan.

    Åhå, hemmaprojekt! Kul! Slipa lister? Är det hallen eller?

    SvaraRadera
  2. Ja asså det är ju både foto och film, i mitt fall foto. Så ska ju ditt och fota massa och sedan göra utställning med det och även använda det till vårat UF-företag. Men vi ska också möta andra elever, dom håller på med samma projekt (E-mag) i Tjeckien, Spanien och Italien och förra resan var till Tjeckien och då fick alla de utvalda från vardera land komma dit. Men denna resa är ju till Spanien och då kommer vi att få träffa kanske ungefär 10 elever från Italien och 10 från Tjeckien som också kommer till Spanien och hälsar på dom där.
    Så ja det blir ju till att snacka, lära sig, fota och filma tillsammans :)

    Ja hon e lite rolig, pratar hela tiden men snäll, och hennes man e väldigt lugn och snäll så. Det är så töligt att pappa har så dålig koll dock för det är så pinsamt när man säger fel. "ah ni bodde i Klippan va?" ..."Nej vi har bott 4 mil utanför Helsingborg i ca 10" hehe. Men hon bodde ju tydligen bara 1 mil ifrån där Magnus föräldrar bor så ska nog försöka hälsa på nån gång :)

    Hahaah överraskning! ;D

    SvaraRadera