tisdag 25 september 2012

Fyllde 18år igår



Japp igår va det min dag. 
Ett antal söta grattis på facebook och några på sms men det första fick jag hemma direkt när jag klev ur sängen då syrran låg på sängen bredvid.

På söndagen, dagen innan min födelsedag så jobbade jag på banan och när det var dags att stänga skulle pappa va snäll och komma o hämta mig. När han kommer så är det första jag ser komma in genom grinden min syster. Oh jag blev så förvånad och glad! 

Sen kom dagen då jag fyllde år och som sagt linda va först med att gratta mig. Bort till skolan och leva sig dagen igenom med massa historia plugg och sedan hem. Att fira mig brukar alltid gå åt pip. Alla är så stressade och man mår typ dåligt av det, dom springer runt som hönor och blir nästan taskiga och lyssnar inte på en.
Men försökte väl o se detta lite positivt denna gång men svårt, men så dök problemet upp. Helt plötsligt så kommer mamma men åker ganska fort igen och säger att hon ska hämta mormor. Jag som va så glad över att jag inte gjort det misstaget. Jag hade ju tänkt säga till mormor att hon fick komma men så blev det långdraget och så kom linda och eftersom att dom har en liten tvist så va jag glad att jag då inte tagit hem mormor. MEN det hade ju nu tydligen mamma gjort. Jag frågade pappa om syrran visste om det, ja nu vet hon det. Inte ok. Kände att detta kommer gå dåligt. Antingen kommer inte syrran vilja vara med längre och göra precis som mamma om farmor är här. Eller så kommer hon sitta i soffan med oss men att mormor klantar sig med nått dumt. MEN syrran va med och mormor va med och det gick. Helt otroligt att det inte sket sig på min födelsedag!? Jag va så lättad och så stolt över linda att hon inte är som mamma som inte ens kunde anstränga sig en julaftonskväll för några år sedan. Jag va verkligen stolt över syrran för jag vet att det säkert kanske va svårt. Tack!<3 att="att" bara="bara" br="br" delsedag="delsedag" det="det" en="en" ett="ett" f="f" g="g" i="i" ll="ll" nbsp="nbsp" och="och" p="p" paket="paket" ra="ra" sak="sak" sig.="sig." sn="sn" som="som" va="va">
På tala om paket så gick allt bra och fick en del paket. Parfymen Hypnose av lindatre filmer från Marcus (Adam Sandler-filmer)muggörhängen av mamma, söt tårta med en kamera på och jordgubbar och choklad-plattornöt cremeen fin teckning av johannapengar av pappa, farmor, mamma, mormor och p-okakorhörlurs-inkopplar-mojjtröjablus av mammablom-lökar av mormor, även pengar till en studio mm.
Och så kameran i förskott också till mig själv samt ett filter i efterskott som jag köpte idag till mig själv, kunde inte låta bli ;)

Idag sades det hejdå till Linda men innan så åt vi på Thi-restaurangen och käkade. Dock vaknade jag med världens halsont idag och va tvungen och gå upp till skolsyster eftersom att det va någon koppling så så fort jag vred huvudet, svalde och snackade och allt så va det knivar i halsen. Hon visade mig att jag var mycket röd och att jag skulle hålla mig varm och att jag spänner mig för mycket. Men hade ingen tjock-tröja med mig idag så nje ingen större värme där inte. Och hon sa att det förhoppningsvis bara var början till en förkyldning och inget värre. Men skulle jag känna nå tecken på huvudvärk, mathet eller feber skulle jag gå hem men jag höll ut eftersom att det bara va en lektion och en viktig sådan. Och lite varm mat efter det på thien stack en del men det va ändå gott och bättre med lite värme! Tack syster! <3 p="p">

Tack allihopa för alla gratulationer!

4 kommentarer:

  1. HEEEEJ, NU KOMMERNTERAR JAFG! TJOLLAHOPP! grattis igen ... ska vi öäta tpprta?! hejhej

    SvaraRadera
    Svar
    1. ahh precis Hanna...går inte du i Svenska C..? Men ja tpprta finns det kvart!! :D

      Radera
  2. Du får sluta använda krokodilgap när du gör hjärtan, din text blir helt keiko. Använd denna istället ♥

    *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha är det därför den blir så fuckad, gjorde om den flera gånger o blev inte klok på den så sket i det tillslut! *kram*

      Radera