torsdag 6 september 2012

Fotografering

Ute med Jeanette och Hanna och fotar lite, värdelös lektion idag, skulle snackat med robban men han va sjuk idag så det sket sig. Hoppas han kommer i morgon på lektionen!


GÅRDAGEN
Hade en sån sjuk dag igår! Vaknade och gick upp, åt frukost och sen skulle jag sätt på mig skorna men då kom jag på att jag hade cykeln på stationen och att jag måste gå ner till stationen. Mamma hade ju hämtat mig dagen innan på skolan och så åkte vi ju direkt till Örebro för att handla. Menmen det fanns inte mer att göra än att börja gå då och ta ett senare tåg och komma för sent till skolan. Men när jag kommer ut på gården så ser jag att min granne är står på gatan med bilen för att vänta på sin dotter. När dottern kom så frågade jag henne om dom skulle till lektionen och det skulle dom så jag frågade om jag fick hänga med och det gjorde jag.
Tåget va dock sent så jag hade hunnit ändå menmen jag kom i tid till skolan iaf så det va ju bra.
I skolan sen va jag verkligen hyper hade haft bra tåg sällskap med Marissa och Isabelle och sen va jag taggad för Estet lektion! Allt gick sjukt bra ända tills typ innan lunch för då började jag så sjukt dåligt! Jag fick tillslut stänga ner datorn för att jag trodde att det var så att jag mådde illa och så för att jag suttit för länge vid datorn. Så jag jobbade utan dator och mestadels bara satt och glodde ut. Sen skulle vi äta och jag kunde knappt stå i kön och jag orkade inte ens lyfta slevarna och sen va jag tvungen att spring till en stol och sätta mig för att inte ramla ihop. Plötsligt kände jag att jag va tvungen att spy så sprang så gott jag kunde till och toan. *wwwääää* men det va typ tomt i magen så... . Men sen väntade jag nån minut och gick in till maten igen. Kollade på min tallrik "Oj va lite mat jag tog" haha konstigt x) Men så va det som om inget hänt. Åt det lilla som va på tallriken och sen drog vi och handlade lite macka.
Sen på Historia lektionen på eftermiddagen så ringde det med dolt nummer på telefonen men jag pallade inte att svara men mina kompisar tyckte det så jaja.

- hej de e ellinor
- hej
-är det ellinor?
-ja
-vad gör du? Är du i skolan eller på jobbet?
-i skolan
-vilken skola går du på?
-john bauer
-i karlstad
-ja
- jaha, när slutar du?
-vid 4
-okej slutar du tidigare någon dag?
-ja, tisdagar och fredagar slutar jag vid 12.
-okej, vet du varför jag ringer?
-nej
-du har nämligen vunnit sommarbilds-tävlingen


Hahah woohoo så jag ska ner och fotograferas och intervjuas på fredag efter skolan och få pris^^ Hahaha happy! Han läste även upp hur juryn hade motiverat det hela och det var med fotot på fastingen med en karusell som jag vunnit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar