onsdag 9 januari 2013

Första praktikdagen avklarad!

Japp, det gick väl bra det där? Fick inte upp någon av cyklarna som stod på balkongen, kämpade som en galning och fick tillslut upp den cykeln som jag absolut inte ville ha, den som magnus alltid tar istället när jag är här. Menmen vad gör man. Ställer in cykeln men när man dagen efter ska till jobbet så bär man ner cykeln och ska sparka upp stödet som inte går upp? spark...spark..SPARK. Nej den rörde sig inte en fena. Okej komma försent till jobbet? Nej tack. Jag cyklar ändå och håller på o slita mig i första kurvan, men jag överlevde!
Dagen på jobbet blev mycket bättre än vad jag trodde, dock fick jag ganska ont i huvudet av lampor och av det jobb jag höll på med då och då, larma kläder. Men min jobbkamrater är jättesnälla och jag tror detta bli toppen.
Slutade kl 16 och kom ut och det spöregnade (n) fick otroligt nog upp låsen och börjar kolla mig omkring efter nån stark man som kan hjälpa mig o få upp stödet. Bara kvinnor? wft. Går en liten bit och går lite snabbt ifatt en man som jag fråga om han kan hjälpa mig. Han sparkar och sparkar. Nje han va ledsen att han inte kunde men brukade inte handskas med saker som cyklar, det va inte riktigt hans grej men så pekade han på cykelaffären på andra sidan gatan och sa att dom säker kunde hjälpa mig för dom vet nog vad dom håller på med och så önskade han mig lycka till. Snäll gubbe det där. Gick inte och bad om hjälp och han kom ut och sparkade en lätt liten spark och den åkte upp med en gång. Damn. Jag kände mig så fånig och ännu mer fånig när jag gick in där och en kvinna började skratta när jag sa att jag behövde hjälp med att få upp cykelstödet för att jag inte vet hur man gör...pinsamt. Men man skulle tydligen sparka så högt upp som möjlig på stödet. Men jag cyklar hem i mörkret och denna gången lite säkrare, dock hade jag inga lampor så va rädd att bli stoppad o få böter men nej lite tur ska man väl ha. När jag kommer hem byter jag om till torra kläder och ska sen ta upp väskan från golvet för att ta upp lite papper som jag fått från kappahl som skulle skrivas på. Min rygga är helt lerig..springer till min jacka eftersom att jag inser att den inte är grön längre. Svart. Fuck. Bara o tvätta. Men annars en bra dag på jobbet, och för att se det postvit, kul att nått händer....eller?

2 kommentarer:

  1. Haha, inga stänkskärmar XD kul med trevliga arbetskamrater :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo grejen är att det finns... D; oja!

      Radera