måndag 11 februari 2013

Jag lever!

Jadå jag lever, har bara gått o blivit dyngsjuk. Suck. Helt täppt i nosen och nyser om och om samt hostar som jag vet inte vad. Huvudet dunkar till och från och hostar gör man också. Mög. Hörde att student-mössorna kom till skolan idag. Oh! Jag vill med ha min :( Jag vill inte va sjuk! Är säker på att det är jonte som har smittat mig. Morrr!
Vet inte alls vad jag ska göra, man har ju blivit lite piggare än tidigare dagar men man är ändå för sjuk för att kunna göra vissa saker som att gå till skoaln och man blir typ trött bara av o typ byta ett par gardiner. .....när jag kom hem från Lund hängde julgardinerna kvar i både vardagsrum och kök. Så gör inte jag det lär dom ju häng tills nästa jul. så 1/4 gardiner avklarade. Herre gud jag låter som en gammal kärring som inte har nått bättre för sig än att byta gardiner.


5 kommentarer:

  1. När man köper objektiv så finns det just alltid ett mått i millimeter. Vad betyder det egentligen? Är ett objektiv på 18-55mm bättre eller sämre än ett objektiv på 16-50mm? jag fattar inte >.<

    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är brännviden :) Det är zoomen kan man säga :)
      Om vi säger att du står på trappen utanför huset på framsidan och så står jag på gränsen till våran grannes gård och ska fota dig.
      Jag börjar med objektivet 70-300mm och när jag då har kameran på 70mm får jag en bild på bara dig, det är bara du som är med på bilden. Vrider jag sedan på zoomen upp till 300mm så får jag bara med din näsa och dina fina ögon :)
      Byter jag sen objektiv till 18-55mm och har den zoomad till max som då är 55mm så får jag med dig, trappen, dörren, en liten bit av taket, badrumms-fönstret, fönstret till trappen och fönstret till Jontes rum. Men om jag zoomar det minsta jag kan alltså zoomar ut till 18mm så får jag med hela dig, hela framsidan av huset och guldregnen och lite himmel på det också :)

      Ögats brännvid? Det finns lite olika, vi alla har ju olika ögon och vi ser olika men typ mellan 20-30mm, bara på ett ungefär:)

      Hoppas det förklara lite iaf ^^

      Tack!!

      Radera
    2. Så på 18-55 och 16-50, ingen större skillnad. Vill du hellre ha pyttepyttelite mer zoom eller tvärtom...

      Radera
  2. Usch, nej! Nu får du ta och krya på dig!
    Jag tror jag börjar bli av med febern nu, men så fort jag rör mig så får jag hostattacker tills jag får andnöd - vilket är väldigt vanligt för att vara mig. Så roligt nu, för idag ska jag ut och fara runt över allt för att fixa lite, be för mig! X)
    Men krya på dig nu! Och se till och bli frisk!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh usch sånna hostattacker är inte o leka med! D:
      Köp med lite apelsin åt mig! Då kanske jag blir friskare snabbare :D
      Tack det samma hörredu! <3

      Radera