lördag 23 juni 2012

Bröllopsfotografering!

OH! Jag ska med på ett bröllop på hembygdsgården nästa lördag och vara assistent åt fotografen John Persson! ( http://www.johnpersson.com/ ) Oh det ska bli skit kul! Han frågade mig över facebook för nån dag sedan om jag skulle kunna ställa upp:

"Hi Ellinor! This is a bit short notice but... would you like to be my assistant photographer at a wedding next Saturday (30:e)? 12.30-15.00 Hembygdsgården. Unfortunately I can't pay you but you might like to come for the experience."

Och japp ingen tvekan om saken att jag ville det, och ledigt från jobbet skulle inte vara några problem att ta så yesyes! :D
Vi bestämde att vi skulle träffas någon dag här i veckan innan bröllopsfotograferingen och så var ju jag ledig idag så jag skrev till honom och frågade om vi inte kunde ses idag och jo men visste kunde vi det :) Så har rätt nyss varit där och vi gick igenom hur paret ville ha det och var en del av fotona var planerade att tas, lite ljus, kamera inställningar osv. Han ville inte bara att jag skulle vara med och vara assistent (Hålla i skärmar, kolla så att brudens hår, klänning osv ligger som det ska mm) utan även att jag är med och fotograferar under vigseln! :D Oh I'm so excited!


4 kommentarer:

  1. Nej gud men vad roligt Ellinor, att vara assistent på ett bröllop är väldigt meriterande och väldigt bra och kul att ha få provat på. Jättestort grattis och lycka till! :D

    SvaraRadera