lördag 30 juni 2012

Bröllopet avklarat!


Japp det gick väl bra! Har aldrig varit på ett bröllop förut och detta var lite annorlunda. Det hölls på hembygdsgården och det var inte ett jätte stort bröllop. Några få släktingar och några andra gäster satt i en ring, sedan kom manen in och spelade på ett instrument som jag inte kommer ihåg vad den heter men påminner om en bambu pinne/ ett rör som man blåser i och så ska andningen cirkulera hela tiden så man får ljud hela tiden. Man ska alltså andas in genom näsan, samtidigt som man andas ut genom munnen. Har testat och enligt mig är det omöjligt x)
Sedan gick mannen och hämtade sin dotter oliva och sedan kom bruden och hennes far in. Fadern överlämnade bruden till mannen och sen kom en kvinna klädd i svart och rosa och sade några ord, "tager du mike...." och "Tager du Pernilla...." och "nu får ni kyssas" osv :) Under sermonin inne i huset så stod john på ena sidan av rummet och jag på den andra för att få lite olika vinklar. Dock gick hela sermonin jäkligt fort och varken jag eller John fick med kyssen på ett bra foto.
 Sen var det dags att gå ut och fota :) woohoo jag gjorde då mitt jobb som assistent och höll i lite skärmar när det behövde så lite mer ljus men passade också på att fota även ute när jag inte höll i någon skärm :) Bilder finns på fotobloggen: http://fotoellinorvanl.blogspot.se/! Sen följde jag med John hem och så kollade vi igenom alla bilder och redigerade det som behövdes för att sedan göra en slideshow och ta med tv och dator tillbaka till bröllopsfesten sedan vid halv 8-tiden. Dom var riktigt nöjda och John fick hundra gånger applåder för sitt jobb. Men jag visste ju innerst inne att jag faktiskt tagit endel av de bilder som visades, vissa bilder som jag tagit tyckte john var bättre än sina egna så blev till o ta med dom x) Men det var ju lite det som var dealen innan bröllopet, john ville ha en assistent men också en andra kamera så man hade flera vinklar eller om han missar nått kanske jag har turen att få med det istället. Men då vet jag det till nästa gång, kravet jag ska ha då om nån frågar mig om hjälp är delad ära. Att mitt namn ska sägas eller skrivas någonstans så nån kan ge mig en glad min eller en applåd också :) Kändes lite små töligt när alla klappade john på axeln efter bildspelat och tyckte han hade gjort ett superjobb med alla bilder och att han var en sådan fantastisk fotograf när man själv bara stod bredvid. Men det var en jätte upplevelse och man lär sig kan jag säga! Bara hur ett bröllop kan gå till, lite ljussättningar, hur tänket ska fungera, hur man ska samarbeta, vad gillar de andra, vad vill dom ha osv :) Riktigt kul!!  Tack för att jag fick hänga på john! Det var även riktigt kul att han tyckte jag fått till fina bilder, till exempel tyckte han att han bilder på ringarna var så mycket sämre än mina, kul att man till och med kan vara bättre än en erfaren en ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar