måndag 4 juni 2012

Jag föreslår att ni tar av er byxorna..

Ojoj vilken gårdag! Jag skulle ju öppna helt själv och det blev så sjukt mycket på en gång! Jag skulle öppna kl. 14 men var där vid 12 för att städa lite och se till så att jag hade koll på allt men så var SMC där och körde och dom skulle vara där till 14 så direkt när dom drog då så skulle jag börja ta gokartarna men så insåg jag att det stod en fyrhjuling ivägen. Hmm. Det var det ingen som sa något om. Så jag smsade Patrik men han ringde tillbaka och sa att den va inte så tung så jag skulle skjuva den ut ur containern. Hade inte räknat med så mycket folk eftersom att det regnat titt som tätt hela morgonen. Men så kom det helt plötsligt 22 pers samtidigt innan jag hann ta nästa andetag. 2 st dop in (Nils och Lars), 3 drop in gubbar, 2 st drop in (en pappa och hans son) och ett gäng på 15 stycken som vill köra ett race. PANIK. Lars hjälpte mig ut med fyrhjulingen och kartarna till han och Nils och de andra tre gubbarna så jag kunde få ut som så fort som möjligt så jag sen kunde ta han om gänget på 15 pers. Men när de 5 kartarna kom ut ur containern så kollade jag lufttrycket i alla och satt sig så var ju alla väldigt svårstartade. Drog och drog och [schååkade] men fick i gång alla bilarna och dom åkte ut på banan men så skulle jag starta den sista och fick verkligen inte igång den så jag fick skynda mig att rulla ut en ny bil och kolla luften och starta den istället men efter att han som jag kört ut sist bara kört ett varv så började det verkligen SPÖREGNA och HAGLA och då kör Nils av längst ner i kurvan och jag springer ner dit bort och ser snabbt ut som en dränkt katt och försöker få loss karten ur gruset. Vi två klarade det inte så vi stoppade hans pappa som kom körandes men samtidigt så ser jag att de tre gubbarna åkt in i depån där uppe. Vi sliter med bilen på tre per och tillslut fick vi loss den! Jag springer tillbaka upp och ska stänga av de tre kartarna som åkte in i depån men så funkade inte dosan så fick stäng av alla för hand och jag va verkligen så sjukt blöt och kall! Men en timme efter att jag öppnat så kom andre och hjälpte till men det var typ då som allt började lugna ner sig! x)
Sen vid 5 tiden var Andre så sugen på att ta några varv i regnet men det blev inte många då han kom in och var dyblöt om byxorna även om han hade overall och regnkläder.
Sen kom det tre killar som skulle köra och det första jag säger när de betalat ät "Jag rekommenderar att ni tar av er byxorna" haha och dom kollade på mig som om jag vore dum i huvudet xD Men så förklarade jag att andre just varit ute och blivit blöt och att det kanske är skönare att sätta på sig torra byxor sen och då kom deras "aha" och alla drog av sig byxorna och drog på sig overallerna x)

Nu är man helt slut! Ont i armen efter att ha dragit igång alla kartar! Och ont i ryggen efter att ha backat in in e en bänkskiva! hörnet...(n)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar