lördag 17 september 2011

I need to talk...or maybe go for a walk

Oh jag känner mig jätte nere vilket jag typ varit i 2-3 dagar :( Allt är bara så sjukt jobbigt och man bara tänker hela tiden:


Födelsedag, usch jag hatar dom och jag vill inte ens vara hemma. Allt kommer bara bli skit ändå för det blir det alltid. Och alla springer runt som yra höns och vet inte vad dom ska köpa men köp inget! Då blir det ju dubbelt så enkelt och problemet är löst! ><
MEN borde kanske tänka: Oh fy kan det inte blir den 25 Sep! Oh vad jag längtar snart är skiten över! :D

Massa äckeljobb i skolan som måste fixas nu i helgen, svenska, engelska o matte. Jippi! Matteprov nästa vecka och jag kommer faila!!
MEN borde kanske tänka: Ja men om jag sätter igång nu, exakt nu så kommer allt gå bra :) Plugga och sluta tänk på allt annat!

Jag saknar Magnus så sjukt enormt så jag funderar hela tiden på att ta närmsta tåg men jag tröttar ju ut honom också :( Jag tjatar och det blir jobbigt för honom. Men jag gillar o prata och som dessa dagar vill jag ha någon o prata med som mest men han har plugg och jag har lovat o hålla mig på min kant så får väll vänta tills han hör av sig så jag inte stör honom.
Den 30:de drar jag till honom och ja vad ska man säga....jag hoppas verkligen han längtar lika mycket som jag :(
MEN jag borde kanske tänka: om två veckor får jag åka dit! Inte långt kvar, kämpa kämpa. Han saknar dig visst och vill visst vara o prata med dig men han har mycket just nu. Snart kommer kanske arbetet bli lite mindre, ge det tid. Två veckor kvar, två veckor kvar. Då kommer du få ge honom en stor kram när du kommer fram till skolan. Se den finaste personen i världen och det kommer bli en underbar helg :)<3


Man kan blir så tvär sjuk på en gång. Det är så sjukt läskigt. Inte veta någonting och svara fel på frågor. Pratade med sjuklingen igår men han sa att han var helt frisk igen men jag tyckte att det va sjukt läskigt och att det inte händer igen :(
MEN borde kanske tänka: Han mår bra nu och det kommer inte hända igen.
 Lugn du kommer inte att dö ellinor, håll dig frisk, gå din promenader som alltid och försök att hålla humöret uppe för vi alla vet att du mår så himla mycket bättre då och roligare o se ditt leende och höra din glädje :)



"Du kommer bara bli sur"...härligt att man ser den bilden av mig. Känns så bra(n) Ja vore ju bra om någon kunde få mig lite glad, skulle behövas just nu. Men jag kan ändå inte kalla mig för sur. Nere och ledsen är det jag oftast blir, sällan sur.
MEN borde kanske tänka: Personen som sa detta vet inte hur du har det just nu och har ingen aning om hur du mår för tillfället. Ignorera meningen och motbevisa att du visst kan vara glad och inte är så där hela tiden :)


Någon som kan ge mig lite support? lite stöd? lite bra råd? I really need it. Fint stöttande av mig själv där måste jag säga men erkänner med en gång att jag blev 1 % bättre av att "höra" det i mitt eget huvud. Men det dåliga är att jag kommer snart börja tänka på allt anat dåligt igen.
MEN andas Ellinor, gå på en promenad eller dra ut till bana. Gör något som du blir glad av. Sitt inte bara o vänta på att någon ska tycka synd om dig. Du vill att en viss person ska kommentera ditt inlägg på fb men nej den personen gjorde inte det. Du kanske ska ringa? Sluta fega och gör något. Bara för att du är ledsen skriv smileys i dina sms ändå för folk vill inte prata med tråkiga personer. Det uppskattas inte av någon. Ut med dig nu, gokart, promenad eller varför inte gå ut o fota så du blir klar med engelskan iaf. En bra början på din litsa med 10 saker som ska göras. 2 av sakerna är gjorda, 8 more to go. You can do it!! Ut va med dina kompisar, varför snackar du inte med dom. Du sitter bara o vaktar vid dator och telefonen hela tiden! Lägg av!

7 kommentarer:

  1. Charlies kompis Kotte17 september 2011 kl. 21:31

    Jag önska jag kunde göra dig glad och så det blev mindre jobbigt för dig D: Glöm inte att jag finns! Du kan alltid smsa eller ringa om du vill va eller bara ta en promenad. Jag är ju så dålig på att ta kontakt med folk.. -.-;

    Men glöm inte att jag finns om du vill prata eller ta en promenad eller whatever!

    SvaraRadera
  2. tack meningarna uppskattas! Du skulle ju kunna skicka ett sms till mig så jag har ditt nummer igen (bytt mobil)

    Promenader är alltid härliga!

    SvaraRadera
  3. Charlies kompis Kotte17 september 2011 kl. 21:47

    Har gjort det nu, som du säkert har sett x)

    Ja!

    SvaraRadera
  4. wiiii!!! internet igen!!

    vetu vad du borde göra? du borde skriva ner positiva saker som hänt under dagen, varje kväll innan du går och lägger dig. Jag gör det varje dag, har gjort i kanske ett år engefär. Det är väldigt effektivt. Jag lovar dig att du kan hitta något bra VARJE dag, även om det har varit en absolut skittdag. Tex "missan va jättego idag och sa hej när ingen annan gjorde det" eller "jag försov mig inte" eller "jag fick sittplats på tåget istället för ståplats". Det här är ett supereffektivt sätt att räkna sin lycka istället för sina problem. Skriv ner precis allt du kommer på.

    Det är ännu tidigt på morgonen, men idag kan jag skriva:
    "jag har ett underbart badkar som jag älskar!"
    "vi börjar komma i ordning efter flytten"
    "marcus har fixat en ljudbok åt mig"
    "jag är stolt över att jag inte försöker möblera den nya lägenheten som den gamla, utan försöker tänka i nya banor för att inte inte inskränkt."
    "jag är glad att jag har blivit intresserad av böcker igen"
    "internet är inkopplat"
    "jag kopplade in min stationära dator med alla tillbehör helt själv :)"

    SvaraRadera
  5. Ja asså jag kommer nog inte att skriva men man får nog tänka så, borde iaf tänka så . Sjukt bra tips, tack<3 varje gång man blir ledsen så får man rabbla upp allt bra, har man gjort ibland men måste absolut göra det oftare!
    Och gött med internet igen!! :)

    SvaraRadera
  6. du skulle ju kunna ha en liten skrivbok vid sängen som du skriver i innan du går och lägger dig :) att skriva för hand är faktiskt väldigt nyttigt och utvecklande (vi har liksom glömt bort det med all datorisering). Det blir lite avslappning också innan du somnar och du får en bra avslutning på dagen om du tänker på positiva saker innan du somnar <3

    SvaraRadera