onsdag 21 september 2011

Lugnet efter stormen!

Matteprovet gick väll sådär idag, kändes ju inte helt sämst så får nog G .... förhoppningsvis. Fick en liten söt plopp av läraren Anso under provet för hon sa att det var bra för det hjälpte oss att tänka bättre ;) haha söt hon e, hon gillar våran matte B grupp tror jag :D Har hört henne prata bra om den till andra också så det känns kul ^^ Och det stämmer, den är bra och det finns inte en enda person som man stör sig på :) (y)
Nu kan man lämna det där för ett litet tag (innan nästa prov kommer) och bara fokusera på det vanliga och det känns rent ut sagt underbart! Hjärtat kan börja slå igen helt normalt utan att hoppa över massa slag. I morgon blir det Engelska och byrån och sen hem med 15.41 tåget.
Tog mig en promenad idag och det har jag verkligen inte gjort på länge. Jag har varit så konstig, isolerad, negativ och nere i typ 1-2 veckor och bara suttit inne efter skolan och på kvällarna. Men nu vare någon som väckte mig och fick mig på en annan linje. Jag gick ut och fy fan va skönt de va. Måste börja bli aktivt gående igen! :)

BAiBAi!

8 kommentarer:

  1. hey, check this out :) http://kamerafilter.se/fakta-om-filter/
    jag håller på och läser på lite om filter. guuud så många sorter det finns! var det någon särskild sort du ville ha? du verkade inne på färgfilter. Jag läste lite på ett annat ställe att man använder rött filter för att få mer kontrast när man fotar med svartvit och att man använder gul när man fotar naturen för att få mer kontrast mellan mark och den blåa himlen, men jag har ännu inte läst något om blå, grön och orange. vet du något om det? (tvspelswebb verkar inte ha gula av nån skum anledning) är det still stora eller lilla objektivet du vill ha filtret?

    SvaraRadera
  2. Jag hittade en intressant artikel igen med lite fakta och bildprover på hur det blir med olika filter :) väldigt intressant!! :) http://fotografgruppen.se/fototips/fotofilter.html

    SvaraRadera
  3. ursäkta att jag dränker dig i kommentarer, lol ^^ Men du, jag tyckte det här polarisationsfiltret verkade intressesant för dina ändamål :) http://www.tvspelsweb.se/polarisationsfilter-cpl-o52-p-2126.html vad tycker du?

    SvaraRadera
  4. rött filter, gult filter, skylightfilter, IR-filter, stjärnfilter och ett vanligt UV-filter 58 mm skulle vara mest intressant :)

    Rött ()
    gult ()
    skylightfilter ()
    IR-filter (52 mm)
    UV-filter (58 mm)
    stjärnfilter (52 mm)

    Rött, fult och skylight vet jag inte vilken storlek jag vill ha, överaska mig säger jag bara :)

    SvaraRadera
  5. Kul att du attackerar med kommentarer! :D
    jo verkade intressant den me :)

    SvaraRadera
  6. jag kollar lite på stjärnfiltret. Det finns med 4 strålar, 6 stålar och 8 strålar. Vilket är snyggast? Du hittr massa exampelbilder här: http://kamerafilter.se/tag/star-filter/

    SvaraRadera