måndag 26 september 2011

Min dag idag!

Dagen idag:
Hej allihopa! Dagen börjar med sovmorgon till halv 8 och sen drog jag till banan! :D Mohaha höll min egna idrottslektion där xP Klart att jag skulle vara på banan och lära kamraterna o köra lite när vi fick uppgiften av våran lärare att hålla i en egen idrottslektion ;) 
De gick ju bra!! Tror många tyckte det va kul! :) Mattiaz kom iaf o sa att det var den bästa idrottslektionen hittills, alltid ett + ju ;P (y)

 Andreas                                                    Emma       

Mattiaz


Sen gick vi från banan bort till Strand och sedan bussen där ifrån hem :) SEN mina damer och herrar tömmer jag brevlådan och hittar exakt två likadana förpakningar :O mihii visst ju att jag väntade paket från syrran så man skyndade sig in och började med det ena. 
Sf stod det men reagerade inte alls så stort på det.... öppnar och börjar läsa "Grattis på födelsedagen! Du är min älskling Ellinor!" Jag funderar i några sekunder *ehh nu tar vi väll det lite lugnt här linda..? Oo* och läser sen vidare "Jag älskar dig så otroligt mycket ska du veta!<3 Jag lovar att komma och hälsa på dig på jullovet! Puss och Kram // din Magnus" Aww jag blev såå sjukt överraskad och fick nästan glädjetårar :') så go är han den där magnusen! :* tack!<3 Oh btw haha det var ett presentkort med till Sf-bio (a)

o ett hjärta på presentkortet, mihi^^<3

SEN öppnade jag nästa paket :D De va två filter från syrran!
Ett som sitter på objetivet och ett jag håller i handen som man ser på bilden!
Ett skylight-filter och ett stjärn-filter :D Tänkte jag skulle ta ett vanligt kort och ett med dom filter jag fått så ska ni få se skillnaden så ni fattar vad det är för filter. Man sätter på dom på linsen för det första för den som inte visste det ;) Ohh vill testa tesat!! Tack syrran! ;D

-------------------------------------------------------------------------------------------

Gårdagen:
Japp igår va det tävling!
Va så himla nervös över att nått skulle gå snett eftersom att allt var så bra. Kvällen innan tävlingen hade jag ju tagit personbästa och var nere på riktigt bra tider. Det skulle liksom vara något som var fel om det var så att allt skulle gå finslipat igenom hela tävlingen på nått sätt. MEN...

Träning 1: 
Tidsmässigt hamnade jag på 11 plats (40.035) men hann inte köra klart det passet för kedjan hoppade på rakan.
Träning 2:
Tidsmässigt hamnade jag på 13 plats (40.091) men hann inte köra fördigt där heller eftersom att mitt bakdäck "lossnade" (n) (Det satt kvar men var helt löst och det blev rätt stora skador på fälgen )
Träning 3:
Tidsmässigt hamnade jag på 16 plats (40.027)
Heat 1: 
Startade 12/18 och kom in som 10:a så bättrade upp mig två placeringar. (tiden: 39.852)
Heat 2:
Startade 9/18 och kom in 10:a, tappade alltså en placering (tiden: 40.237)
Heat 3:
Startade 4/18 men sumpade det vid starten eftersom att jag startade på yttern och lyckades aldrig ta mig in och hamnade då på 13:de plats (tiden: 40.069)
Final:
 Startade 10:a med andra ord yttern och var rädd att det skulle bli samma misstag som heat 3 men det gick förvånansvärt bra och låg ungefär 8 elr 9 men med bara 4 varv kvar sumpade det sig och jag krockade ihop och flög av banan (tiden: 39.804) Jag blev riktigt ledsen över misstaget, hade ju varit kul o komma i mål. Dom hade också beställt ca 5 priser för lite så japp jag blev ju en en dom som inte fick något. (Pris för att man deltagit i Karting Cup serien) Men så kom Niclas med ett pris, min kedja från träning 1 som han hittade i gräset på rakan (y) Men Grattis till Marcus Gustavsson som vann och körd på 39.301!

-----------------------------------------------------------------------------------------

Har fått förfrågning om hur min läckra gokart-tårta såg ut på min födelsedag och yes here it is! :)




Mums<3

Hare bäst! Tack för presenterna Magnus o Linda! :D<3


2 kommentarer:

  1. "öppnar och börjar läsa 'Grattis på födelsedagen! Du är min älskling Ellinor!' Jag funderar i några sekunder *ehh nu tar vi väll det lite lugnt här linda..? Oo*"

    Hahahahahaha, jag typ dog av skratt!!! XD

    Åh gud vilken fin tårta!!! <3

    Nu kom jag att tänka på att vi också skulle hålla i en idrottlektion när jag gick i skola.. fast jag kommer inte ihåg vad vi gjorde... men det gick bra iaf :) fast det hade varit mycket coolare att prova på karting förstås :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja men eller hur! xD jag blev verkligen jätte fundersam där xP

    Jaa ^^

    Haha men skulle gissa på att ni höll er inne i en idrottshall ;)

    SvaraRadera