onsdag 7 september 2011

MATTE

Hehe jippi! Igår efter skolan satt jag med matten hur länge som hellst. Flera som inte lyckades hjälpa mig och det är svårt att förklara genom att bara skriva vad problemen är, lättare o visa.
Senare vid 9 la sig kesella mit över alla mina böcker och pappaer och jag kollade på henne och tänkte för mig själ *Du har rätt nu får det räcka, nu jag jag o lägger mig* så det blev en tidig kväll men bestämde mig ändå för att skita i sovmorgonen och hoppas på att Anso kunde hjälpa mig med matten innan lektionen börjar 12.40. Sen när jag vaknade idag så satte jag mig vid datorn och då hade två stycken hört av sig om att dom gärna kunde hjälpa till. Den ena var min gamla mattelärare från högstadiet Cissi och den andra var Ekberg som sa att han var bra på matte och att det bara var o komma över om det var så att han var hemma. Jätte schysst av dom så jag skrev tillbaka att jag skulle se om jag lyckas lösa min problem nu under dagen annars få jag höra av mig för jag vet att det finns hjälp lite här och var, kan tänka sig att jag går över till Ekberg någon dag för det är ju nära och lättare och sitta med det båda två än att prata i telefonen som jag då måste göra med Cissi. Magnus är ju också bra på matte och sagt att han kan hjälpa mig men va inte lätt o få tag på honom igår och när jag sen fick det var han upptagen och sen la jag mig väldigt tidigt så nee. + att han berättade han han var sjuk så nje han mår nog bättre av att vila o sova än att räkna massa extra matte. Marcus har även sagt att han finns till hjälp men hade inte mycket pengar kvar på telefonen och kände inte för att sätta mig vid skype så där får jag skylla mig själv.
Men nu sitter jag iaf i skolan med matteböckerna framför mig och vi börjar om en timme men Anso kunde tyvärr inte hjälpa mig innan och jag sitter rätt så fast just nu så...ja jag hamnade här på bloggen helt enkelt men är väl dags att ta nya tag och läsa igenom allt för 90548902 gången (y)

3 kommentarer:

  1. ha, han kände sig superdissad när du inte loggade in på skype :P han loggade in för din skull :P

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du kan hjälpa mig med min matte Q.Q
    Du får säga till om det inte löser sig, då får jag gräva fram gamla anteckningar x)
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Zeruda: ohh "/

    haha lycka till med det ;) Det ska nog gå bra så småningom, tack :) kram<3

    SvaraRadera