onsdag 16 november 2011

Blev en rätt lyckad dag!

Haha jo men visst skrev ju igår att jag fick för mig att det skulle bli en bra dag och jo men visst det blev den väll. Vaknade vid halv nio och sen vid tio ringde jag till en kille som håller på med foto och design som jag tänkte att jag skulle praktisera hos. Han va mycket snäll och trevlig faktiskt och jag tyckte han hade bra inställningar om saker som vi tog upp. Dock kunde jag nog inte vara hos honom i hela 4 veckor men vi ska ev ses på måndag och prata igenom det där lite. Hoppas jag kan vara där en vecka iaf så blir praktik problemet 1/4 mindre :)


Sen tog jag min cykel och cyklade ut bortanför Drevsta och det va så sjukt dimmigt! Haha shit och det bildades småsmå vattenpärlor på ögonfransarna som där skulle man haft med sig någon mer som kunde ha fotat ögonen på en ;) Och kallt som in i #@%)(?! va det också! Menmen skulle hur som helst dit och film tåget i dimman till det intro som vi håller på med i skolan och det gick väl inte riktigt som planerat men x) Jag väntade ju på stockholmståget som skulle vara 11.09 i Kristinehamn alltså va jag ju där lite tidigare men iaf så stod jag där redo och hörde ett tåg komma. Klickade på *rec* och så ser man att det endast är ett litet lok. Haha aja bara o vänta lite till, tiden var ju inte riktigt kommen än. Sen hör jag att ett till tåg är på g och sätter då på kameran men så märker jag plötsligt att det kommer från fel håll! Ofc bakom mig så jag gör en snabb halvsnygg vändning och lyckas filma tåget. Då drog jag sen slutsatsen att Stockholmståget var sent eftersom att detta kom och det är inga dubbelspår så nära Kristinehamn så det tåget står någonstans rätt långt bort o väntar. Så eftersom att mina fötter va isbitar och jag va trött på att vänta (inget tålamod) så drog jag mig hemåt och såklart när jag kommer till mio så kom ju tåget sen men då va det ju redan försent xP Haha.
Sen kom jag hem och va hemma i typ 20 min och värmde fötterna och sen drog jag till stationen för att hoppa på tåget till Karlstad. Det va ju såklart också sent då men aja störde mig inte riktigt på det för fick ett riktigt nice samtal när jag satt där på tåget och käkade på min apelsin.
Det va en som ville ha sina barn fotograferade så han undrade om jag kunde göra det och vad jag tog per bild :D Mohaha ska bli så sjukt kul! Har ju dock ingen studio men ska försöka fota dom i utemiljö. Och det var både hans barn (han som ringde) och även hans brors barn som skulle fotas för dom ville ha fina foton som julklapp till barnens farmor :) Nice! Sen ska jag även se till att jag framkallar dom på smartphoto (fd. extrafilm) åt dom för dom ville ha ut fotona och sätta in i ramar, ska bli kul! :)
Sen kom man till skolan och jobbade matte, asså jag tycker inte detta kapitlet är jättesvårt, även om jag typ frågar om hjälp hela tiden så är allt så logiskt på nått sätt och det känns ju skönt eftersom att det är prov nästa vecka.
Lyckade sen på kvällen köpa mig två presenter, en till mamma tills hon fyller på torsdag (choklad) och en julklapp. Känns alltid lika bra när man köpt nån julklapp, bra o börja i tid x)

Handen är totalt död för övrigt, gör ont bara av att sitt o käka och skära i potatisen, tomat o allt...till o med bara av o ha den still ibland :( Hade ont igår med men var inte lika mycket, sa till pappa att det var nått som var konstigt men idag har det blivit värre men jag anar att det kan vara från topsbollen i måndags. Hoppas den blir bra snart!

Nu blir det en varmdusch, bye!

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHA, jag köpte också choklad till mamma XD Gud vi är så uppfinningrika och kreativa i vår familj, lol XD

    uhm, är inte hela poängen med praktiken att man ska vara en längre tid på ett ställe? du får fråga på skolan om du verkligen får dela upp det. Och beware of rapers!!!

    SvaraRadera
  2. Haha eller hur...*Hm mamma fyller år...ajo men choklad såklart* xP

    Skolan har sagt att det är ok :) Lugnt jag vet vem det är!

    SvaraRadera