tisdag 22 november 2011

jobb, plugg, jobb och plugg

Okeej, igår va jag på praktikmöte i hela två timma vilken innebar att jag missade 4-bussen och fick ta 5-tåget istället. Sen kom jag hem och visste att jag hade massa jobb framför dörren som skulle göras men nej det hade inte kommit. SDR hade nämligen ringt mig under dagen och undrat om jag kunde dela ut 2206 åt som och japp, jag va dum nog och sa ja. Men hade inte fått någon så jag satte mig o nöplugga till provet som var idag och fick sen reklamen efter två timmar. Packade sen kärran full och den hade jag ju inte använt på hur länge som helst och det märktes ju. Mitt i Kurlanda tog det tvärstopp. Slangen i hjulet åkte in bland ekrarna och då blev det till o smsa pappa eftersom att jag allt satt ihop och jag inte kom nånstans. Pappa kom med verktyg och fick ta bort slangen och cykla hem med den, efter en stund skrev han "Suck mera hål :'(". Sen när han kom tillbaka såg slangen ut som jag vet inte vad, ihoplappad som bara den och ja det höll..1...2..3 sekunder typ så japp fick dra hem kärran igen. Pappa drog den och jag drog hans cykel men han klarade det knappt så fick hjälpa till, fasen inte lätt asså.
Ah va så trött på allt och sa till pappa "jag hatar mitt liv" och fick då som svar "Idag ja".. ja helt rätt pappa imorgon kommer en ny dag och förhoppningsvis en bättre.
Delade ut reklam till halv tio igår kväll, fick ju åka fram och tillbaka hela tiden eftersom att det inte rymde mycket reklam på cykeln inte. Nu sitter jag på tåget på väg hem, tog 2-tåget och det va skönt att jag han klart med svenska-provet såpass snabbt så jag kunde ta detta så jag kan dra hem och dela ut resten och sen plugga på matte-provet som är tills imorgon.
Haha dom smsade i skolan och frågade om jag ville ha extra i helgen och då frågade jag hur mycket trycksaker det var och dom sa 11 så nee tackade nej till det.

6 kommentarer:

  1. Haha, jag hatade också mitt live för två timmar sen, men så kollade på på film och läste din blogg då blev allt bra ign, lol. haha, det där med hejkomochhjälpmig-slangen var verkligen kul ^^ Jag kan verkligen föreställa mig det, hahahaha. Du e inte dum inte, jag skulle aldrig ha kommit ihåg att fråga hur många trycksaker det va, haha. 2206, är det mitt gamla? :S

    SvaraRadera
  2. Va bra att de är bättre :)
    Haha kul!? Fy fan ville bara dö. usch. Varför just mig?

    Jopp 2206 som jag jobbade med igår och idag och det dom ville jag skulle jobba med i helgen va ditt gamla. OMG och skitzotanten bor kvar!!!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag minns hur mycket du hatar det distriket :P jobbigt att du inte kunde få med dig så mycket, det är ju så långt att åka hem och fylla på hela tiden. Omg!! Den tanten måste vara supergammal ju!!!

    SvaraRadera
  4. exakt x)
    Hahaha men eller hur!! Trodde verkligen inte att hon skulle bo kvar där!

    SvaraRadera
  5. Kan inte du ta och fota din magiska ställning med en miljon örhängen :) Jag fick ett så konstigt behov av att snurra på den, för jag älskar att göra det när jag är hemma hos dig :P men eftersom jag inte har vägarna förbi så får jag låtsasnurra på den och titta på bilder istället ^^

    SvaraRadera