söndag 1 januari 2012

Pans Labyrinth/ El laberinto del fauno


Min                            och                         Nickos

foto av Pans Labyrint! :)

Min bild:  Hade velat haft den lite mörkare....
Hm ja vad tänkte jag =) Man kanske fattar tydligt o klart att jag fått idén från "Kapitan" (Spanskt uttal). Han hade ju en klocka som hans far slagit sönder mot marken så att hans son skulle veta vilken tid han dog =) Då är ändå bilden rätt KLOCKren haha ;)  ne men det sättet skulle jag nog tänka på först. Jag gillar verkligen fickur 
 och tycker också att hela filmen på nått sätt går på tid eller iaf många delar. När hon ritar dörren är tiden knapp inne hos det där monstret, ofelias mamma ska föda, kaptenen och dom i bergen e bara en tidsfråga om vem o vilka som dör fortast mm. Gäller ju att ofelia gör dessa uppgifter på en viss tid också =)

- hahaha xD det var en väldigt bra bild du tagit och den o filmen passar verkligen in med det du säger, det handlar om tiden på så många sätt (: är det en äkta spricka i klockan? :3


Nickos bild: när jag såg filmen så var mina tankar att det var en ganska så brutal och mörk film,den var väl inte övervåldsam på något sätt, men som i slutet när Ofelia blir skjuten känns den mörk. Det är även en väldigt mystisk film och man har svårt att förutse någonting alls som händer i den.
 Så det jag ville fånga var det mörka och mystiska, som jag kände av filmen, något jag ville få med var månen eller som i min bild fall, månljuset, ofelia var ju tvungen att klara av allt innan det blev fullmåne x) Så här blev min bild tillslut, var inte lika månljus som jag velat, var typ nymåne x(
stigen och dörren ville jag skulle representera labyrinthen, man vet inte riktgit vad som väntar på andra sidan :3

- oh!
 vart är den tagen? =)
 det första jag tänkte på va dörren som ofelia ritade =)
coolt! =)



Yes here we have them! =) önskade nog att jag fått till en mörkare stil som Nicko för den mörkheten e ju sååå sann men annars får den la funka :) bedöm ni! De va en kul liten uppgift o utmaning o tänk i sig :)
OCH helt två olika bilder enligt mig! De e roligt o se :)
Klicka på bilderna så får ni bättre kvalité!





1 kommentar: