söndag 7 oktober 2012

Fullsatt helg

Jadu gårdagen var fullsmeckad. Jag gick upp jämt innan 9-tiden och åt frukost och satte sedan i gång med att sätt lökarna i trädgården som jag fick när jag fyllde år av mormor. Det va 0 grader ute så att komma in sved i fötterna och stack i händerna. Sedan ringde Patrik ifrån jobbet och bad mig komma ut så fort som möjligt. Ja cykla ut dit på nån minut gör man väl inte riktigt men det gick fasen jäkligt fort. Har aldrig kommit ut ditt på så kort tid. Nypumpade däck och full av energi gjorde susen. Jag hann ut ditt till 12.oo och det var fullt med folk överallt. Vi hade typ tre bokningar samtidigt som skulle köra gokart men så hade vi också ett gäng ute i skogen som spelade paintball. Spring fram och tillbaka hela tiden.
Sen när jag skulle sluta var ja så tröt och hade ont överallt och frågade då om inte pappa kunde åka o hämta bilden och av vi lämnar den med en gång hos mormor och cyklar tillsammans hem. Det blir lite kortare o cykla då + att jag får sällskap också. Men nej han skulle på fest vilket jag hade glömt så det vara bara ta sitt trötta arsle och sätta det på cykeln och befalla benen att börja trampa hemåt. När jag kom hem hade pappa gjort pasta och det hade jag som matlåda så va verkligen inte sugen på det så jag tog mig en macka istället och drog upp på rummet och började plugga. Plötsligt får jag massa konstiga sms av pappa. Han ville att jag skulle fota men nej det tänkte jag inte, va ju helt slut och pallade verkligen inte. Men ja han lyckades med det han ville med sina poetiska sms. Inte så poetiska men när det gäller pappa...joo. Hahah japp men ja jag cyklade iväg till festen eftersom att då ville att jag skulle fota. Många va väldigt fulla och alla frågade vem fan jag va och en del frågade vilken tidning jag kom ifrån eller om jag var journalist med tanke på kameran då. Men jag lugnade alla med att jag bara var Anders dotter. Va iaf där i typ en timme och blev bjuden på alla både smörgåstårta och öl...men gillar inte smörgåstårta och föredrar cider framför öl :) haha.
Sen kom man hem och kollade färdig på "take shelter" med magnus (via skype) och japp klart jag bröt ihop sen efter filmen. Va bara så trött och det va så jobbigt när man fick se Magnus i kameran. Han e så fin, söt och jag saknar honom så sjukt mycket. Bara tanken på att jag inte kan göra nått, kan inte ens röra vid honom kändes så orättvist. Så otroligt orättvist att inte kunna krama honom, inte ens kunna röra honom överhuvudtaget. Jag älskar och saknar honom så så så mycket.

Nu sitter man med macka igen eftersom att pappa har varit lite bakis och inte gjort nått på hela dagen...inte ens mat så ja fick bli macka igen. Hahah han sov ända tills jag skulle till jobbet xP stackarn ;) Kollar på "face off" på tv:n och sen efter det om en liten stund blir det solsidan!! yeah! och om bara några dagar blir det Spanien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar