tisdag 16 oktober 2012

Solen grillar och Ellinor gillar!

Massa foton har tagits, ben och jerry har käkats, saltvattnet har svalkat och solen har grillat och det känns fortfarande som den gör det! 
Nyss va vi ute och åt tapas. Det är typ som massa smårätter som man får och vi beställde massa och satte på bordet så att alla fick ta av allt. Här i Spanien äter man gärna av varandras tallrikar och delar med sig av maten :)

Tidigare under dagen så käkade vi frukost, inte den bästa och sedan tog vi tåget till Santa Maria och sedan gick vi bort till havet och badade och solade! På vägen fotade jag också massa som jag ska visa så snart jag kommer hem eller får såpass lång tid framför datorn och om tålamodet håller x) Hittade massa fina växter som va som träd och buskar här men som i Sverige är någon lite planta i en kruka som inte är jätte vanlig. Nice! Och massa palmer överallt är det också!
Sen åt vi lunch och det blev någon köttbit med pommes, och deras pommes här är så sjukt goda, det är mer i potatisväg och känns mer äkta på nått sätt :) Efter det blev det glass på ben o jerrys och jag har smakat det en gång och det va för tre år sedan när johanna va i stan för då fick jag smaka en sked av henne men jag tänkte mer "glass som glass" men nu när jag fick en bägare med tre olika smaker på de tre kulorna....GUDOMLIGT! ahh stort hjärta till denna glass asså!

Nej nu e klockan halv ett och jag ska ta o sova, vi ska upp i morgon bitti och äta frukost med italienarna och med tjeckerna som kom hit till Spanien idag. Dom sover också på hotell Nova precis som vi gör. Vi träffade några italienare förut och dom verklade jätte glada och pratiga men dom verkade inte tycka det va lika varm som vi, dom gick typ runt med tjocktröja o så x) haha. Men vi beröt några ord med dom nu på kvällen då vi mötes på stan och dom kunde bättre engelska än vad jag trodde.
Oh en sak till innan jag går och lägger mig! Jag blev utsedd till huvudfotograf på resan och är ansvarig för allt fotande :) Nice!

Och sista! Har ju glömt o berätta vilka jag rest hit med! Maja, Maja, Emilia, Amanda, Malin, Linna, Elinor och jag själv:) och lärarna Wiggo och Erik! Bild kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar