måndag 12 november 2012

Inkommande samtal mitt i inlägget

Hej och hå! Jag är fotosugen! Är just nu inne på det här med vatten :) tycker det är riktigt sköjj! Men man har läxor och kommer hem när det är mörk osv så har inte haft tiden riktigt. I morgon slutar jag tidigt men har massa ärenden så som att jag ska till banken och till Rosenberg men ska också ring samtal och så. På tala om ärenden så ringde jag till Sdr idag. Fy fan va arg jag blev på dom så nu har jag planerat ett hatmail till dom och kanske en liten bonus med en arg insändare i tidningen, det förtjänar dom. Menmen nu sitter jag och gör historia...sveriges stormakt..woohoo, not (N) samt sitter och sneglar på Elin Rubensson som är med på fotbollsgalan. Magnus sitter och skrattar, inte för att jag vet varför men det är våran käre kompis Jacobs syrra som är med. Hon spelar typ i Svenska landslaget och är med och tävlar om titeln "årets nykomling" tror jag det var :) Vi får la önska henne lycka till och hoppas hon får priset!
På fredag ska jag till Degerfors med Hanna för vi ska kolla lite klänningar då, balklännningar :) Hoppas man får lite kläm på vad man ska ha för färg och modell och så, det skulle verkligen underlätta!

*pappa kommer in med telefonen och säger att det är till mig*

....fan. Det gick inte bra det där. För några dagar sedan ringde en i klubben och frågade mig om jag kunde ringa och förhandla om banan för att han verkligen inte ville. Och jag har jätte svårt och säga nej så ja vad har man för val mer än att säga ja. Jag ringde i dag men fick inte tag på han jag skulle förhandla med men så ringde han nu upp då. Fan det gick inge bra. Känns som att hela klubben hänger i ens händer ju, han lyssnade på mina ideér men det kändes väl inte jättebra men jag skulle återkomma efter jul och nyår.
Allt jag och vi vill är att vi ska få träna, varför ska det vara så otroligt svårt för :'( Jag vill bara ta hand om mina ungdomar som fortfarande har glöden kvar.



4 kommentarer:

  1. usch, jag hatar att förhandla också :( men man blir ju aldrig bra på det on man inte tränar heller, så ge inte upp! ♥ Jag fick också dåliga nyheter idag, vi ick inte lägenheten som vi tackat ja till :'( Fan, jag deppar verkligen ihop :( Jag vill bara flytta och få allt ÖVERSTÖKAT! Är så jävlafukkinpisstrött på bro och mitt jobb! Varför blev du arg på sdr btw?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh nej! va tråkigt o höra! =( Men! :( Hoppas verkligen ni får en ny så fort som möjligt!♥

      Ja jo träning är väl bra men jag vill bara att alla mina ungdomar som jag har hand om i klubben ska kunna få träna. Det är allt de vill, de struntar i tävlingarna för tillfället, bara dom får träna :(

      Jo sörru, jag tog långledigt över sommaren från reklamen (för att sommarjobba)och skulle börja i oktbober/november igen men vi skulle höra av oss. Men så ringde dom till mig när det var marken här i krhamn och dom frågade om jag ville börja jobba igen, för dom har sett i datorn att jag jobbat tidigare och att jag gjort ett bra jobb. (Och jag pratade men någon ny som börjat där, dom hade tydligen bytt ut hela personalen) Jag sa att jag ska ju snart börja där igen eftersom att jag bara varit ledig men då sa hon att det stod att jag sagt upp mig!? Jaha a men vi kom fram till att jag iaf skulle börja med att jobba vecka 46 igen på mitt gamla distrikt igen men att vi skulle höras av samma vecka för att kolla läget lite. Så jag ringde till dom igår och skulle prata lite om lönen för jag kräver en bättre lön och jodå dom hade höjt alla i hela krhamn och den var högre nu än vad den någonsin hade varit så okejdå även om jag ville ha lite till men det gick inte för sig. Men så fanns det inte ett enda distrikt i närheten ledigt!? Det närmast var maxi och i stan. Jag frågade vart fasen mitt distrikt tog vägen men nej det gav dom till någon annan!?! Gahhh va arg jag blev så nu skiter jag i dom. Va inne på rosenbergs i dag och frågade om dom behövde hjälp på helger och det behövde dom eventuellt men jag ska komma tillbaka i morgon så ska vi prata mer.

      Radera
  2. sdr va idioiter redan på min tid -.- jag ringde dit och ville ha ett intyg på under vilken period jag jobbade. Jag började ju först helgen jag fyllde 13 år och delade i minst två år, på intyget stod det typ att jag började när jag var 14 och bara delade ut i exakt ett år -.- Såna idioter har inte ens koll på när man varit anställd -.- Men det låter mycket bättre med rosenbergs! du kan ju höra om de behöver helgextra på maxi också, de var ju också nöjda med dig (jag vet att anställdas barn inte är välkomna, men hej, du är en avlägsen släkting, och försöka kan man ju alltid) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. oh det det ska fasen jag fråga efter om jag kan få av dom! (Se om dom har koll på hur läge jag jobbade)
      Jag får kolla med Rosenbergs nu så får vi se hur det går :)

      Radera