söndag 18 november 2012

Pank brud och en försvunnen Molle, livet flyter inte på

Ja helgen har gått väldigt långsamt och jag känner mig så grymt arbetslös nu även om jag har MASSA skolarbete att göra. Har pluggat typ varje dag och man blir verkligen trött på det. Igår hängde jag med pappa en snabbis till farmor för att vi hade handlat lite åt henne. Jag fick en kram och så sa hon "Du är så duktig Ellinor". Jag blev jättechockad, det var verkligen inte väntat. Hon brukar ju alltid skryta om dom andra och och tycka att man själv aldrig är där. Men så kom den meningen och jag sa "Jaså" lite chockand men fick inte nått svar på varför men ja visst det va ju skönt o höra.

Idag vaknade jag och var så trött. Jag pratade med magnus och bröt ihop totalt, usch. Men han lyckades i slutet av samtalet komma in med varma ord som gjorde att jag sen tog på mig mina finaste vardagskläder, sminkade mig en aning för att inte se allt förjävlig ut och sträckte på mig framför spegeln och låtsades att vara stark. Det spöregnade ute men gav mig ändå ut men det slutade så småningom och så cyklade jag till Maxi för att handla mat och ett foto-album till mina foton som jag fått men så hade dom bara albumet i svart och all mina andra är i brunt så jag får helt enkelt avvakta lite. Och det va tur det för kollade saldo på mitt konto ganska nyss och jag e totalt pank. Jag vill JOBBA. Jag har inte varit arbetslös på 5 år och så helt plötsligt så poff så är man det. Det suger. Jag måste supersnåla nu! Jag ska ju lyckas komma ner till Magnus om 11 dagar och även hem tyvärr. Just nu har jag bara pengar för resan ner men räknade ut att jag kommer få studiebidrag under tiden jag är där nere så kan då ta mig hem också. Men snart har jag insett att det är jul också när mormor sa att det bara va 2 veckor kvar till första advent. Så julklappar ska ju köpas också. Ojojoj vi får se hur det går. Jag har i alla fall bestämt att alla presenter jag har nu får folk till jul. Hade tänkt ge nån lite överraskning hit och dit men nje måste nog spara dom till julklappar istället.

Hare bra nu ska jag plugga, jippi.

Btw Molle var borta i morse. Han gick inte och hitta någonstans och vi letade över allt eftersom att han varje morgon, lunch och kväll ska ha medicin. Han va verkligen borta. Men han skulle väl komma fram tillslut för att sällskapa lite eller för att han var hungrig eller nått men nje. Vi gjorde ytterligare ett ryck med att leta efter nån timme men så ser plötsligt pappa honom utanför fönstret. Han gick runt där med sin tratt på sig och såg så lycklig ut som han aldrig varit. Jag ropade på honom och jodå han kom in. Det trodde jag inte eftersom att han säkert skulle förstå vad det innebar men antagligen hade han varit ute ganska länge och nu var hungrig. Vi trodde att pappa säkert släppt ut nån av dom andra katterna och att då Molle råkat smita ut utan att han märkt det. Han var dyblöt men det verkade han verkligen skita i, tror han va riktigt nöjd att fått sig lite friskluft och fått strosa omkring. Tur att tratten satt kvar men också att han inte fastnat och att såret inte gått upp.

2 kommentarer:

  1. Jag känner mig också pank *suck* men lön på fredag för min del iaf! Jag är också så sjuuuukt trött. Tokhatar att gå upp 04:45 varje morgon DX var bara ledig i söndags så jag fick ingen riktig helg att hinna ta igen mig på DX

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag får vänta en vecka extra på lite studiebidrag ><
      Usch verkligen inte avis på dina tider ._. (n)

      Radera