onsdag 14 november 2012

Nejnejnej snälla bli bra!

Usch här sitter man i skolan och oroar sig för Molle. Jag kom ner i morse och det var ju såklart väldigt mörk. Jag mötte Molle i hallen och sa hej till honom och strök min hand över hans rygg. Sen gick jag in i köket och tände en liten lampa i fönstret som inte ger så mycket ljus men när man är trött så behövs inget starkare ljus. Jag hör att Molle går runt o jamar för att han vill ut men jag fokuserar på att snabbt dra fram och börja äta frukost. Han kommer då in i köket och börjar fjäska för att jag ska följa med honom och öppna dörren men så ser jag plötsligt ett köttsår på hans huvud! Nejnejnej! Jag tänder och det är alldeles blodig och usch! :( Nejnej det va samma sår som missan fick för några år sedan när det slutade med att hon fick tratt och att dom fick göra ett till sår på henne för att dra en slang igenom det ena såret till det andra för att det skulle läka inifrån. Salvor fick vi ta på då och då och hon fick inte vara ute. Oh jag vill inte att Molle ska drabbas av samma sak! :( Usch antagligen nått slagsmål ute och jag tror att huden på katter är väldigt tunn just där mellan öga och öra :( Jag väckte pappa med en gång och han skulle prata med veterinärerna och det kändes jätte jobbigt att lämna honom för att hinna med tåget men...ah hoppas verkligen det går bra! :(

2 kommentarer:

  1. Aw :( Stackars Molle :( Förstår inte vilket djur som skulle vilja ge sig på en så liten och tanig katt :( han är ju inget hot för någon :(

    SvaraRadera