onsdag 15 februari 2012

Intensiva TUFFA dagar + en alla hjärtans dag utan hjärtat

Okej jag har varit seg på o blogga men det har hänt så otroligt mycket här..

Man kan ju först o främst säga att jag skulle börja min praktik i måndag och ja, jag gick dit nervös men kom hem förstöd kan man väl säga. Bröt ihop med en gång hemma när jag skulle göra i ordning mat så jag ringde då såklart min kära syster. Lite synd att det många gånger blir samtal när man mår piss men hoppas hon tar det hyffsat positivt att jag ändå vänder mig till henne för jag vet att hon oftast hjälper mig beslut och tröstar mig. Vad skulle jag göra utan henne!?
Men iaf jag ringde till henne och berättade allt, och hon gav mig genast ett råd eller kanske ska säga mer "order" att inte gå dit mer utan ta kontakt med mig lärare, så jag gjorde det. Jag var riktigt upprörd och visste inte vad jag skulle ta mig till och ville inte att detta skulle påverka mitt betyg eller nått men läraren tröstade med att det kommer det absolut inte. Han föreslog att jag skulle komma och praktisera på skolan i 2 veckor men jag frågade om jag inte kunde få leta nytt och det fick jag. Han satte mig som ledig på tisdagen så jag fick då chansen att leta nytt. Jag gick först till rosenbers som jag skulle vara hos v9 och frågade om jag inte kunde få böja där med en gång men dom hade en praktikant denna vecka men jag kunde komma nästa vecka, v10. Då var sen bara det svåra med att hitta praktik i tre dagar vilket inte var det lättaste men av ren slump så åkte vi upp till djurhemmet för att låna en bur till missan som ska klippas och ja, varför inte fråga där tänkte jag, jag har ju varit där förut. Dock för typ 5 år sen men ändå, jag vet vad som ska göras så de behöver inte lära upp mig vilket kan vara svårt om jag ändå bara ska vara där 3 dagar. Men iaf det gick finfint och jag har haft det underbart där idag!Dom har tagit hand om mig och den härliga energin man får av djuren är underbar och jag cyklade hem och kända att det gått riktigt bra och köpte mig lite godis och ingredienser till lemon a la curd! (bilden nedan)


Igår va det alla <3 dag och ja den typ sög. Jag va bara ledsen över praktiken och stressad över att hitta nått nytt och det var en speciell dag som man ville till bringa med magnus som är ett antal mil bort. Hade önskat mig nått lång kärleksfullt sms av killen (som jag önskat länge) men han ringde innan han kom innan för dörren vilket jag är mycket glad över och de blev väl en film sen på kvällen istället för smset, abduction. En helt okej film, klagar inte på den, den va bra. Men eftersom att jag inte fick mitt sms som jag hoppades så mycket på, hoppas jag på att han gör nått fint speciellt när vi ska har våran egna lilla all <3 dag när jag kommer dit..hehe<3 Kanske lite extra fin mat, eller nån överrasknings efterrätt eller nått gulligt eller bio, bowling eller biljard eller nått<3 Men iaf sen lite 8ball på det och lite klädvisning på det också på kvällen. Visade de två byxor jag fick och två par skor också av mormor på alla <3 dag samt en tårtbit med ett hjärta på som jag tog kort på. Fick också ett fint sms av syrran då hon hade varit jätte duktig o baka och så fick jag en kexchoklad av pappsen!
Det höll mig vid liv i alla fall, tack! Det behövdes verkligen och alla berömmer mig för att jag gjorde rätt som sa ifrån om praktiken. Mm de va nog bra för nu mår jag så satans mycket bättre. Tack för stödet allihopa.
Usch man mår dåligt bara av o tänka på det.

Längtar efter MIN alla <3 dag, den riktiga! :´(


Är det någon som inte fattar ett smack om det där med praktik så kan jag berätta, bara säga till men jag gör det inte här på bloggen.

4 kommentarer:

  1. fick du inte mitt kort? :( jag postade det i måndags så det borde kommit fram igår :(

    SvaraRadera
  2. Och du, det gör inget att du alltid är ledsen när du ringer, jag är faktiskt glad att du hellre ringer till mig än nån annan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ingen post igår, men nu fick jag ett! tack! ^^<3

      <3

      Radera